Nadační fond Lesy České republiky: Spojení přírody a krásy zlatého řezu.

Branding
Branding Nadační fond Lesy České republiky
Logo Nadační fond Lesy České republiky

Klient

Lesy České republiky jsou největší společností zabývající se ochranou přírody a pěstováním nových stromů po celém našem území. V první řadě se snaží vyřešit velký problém, kterým je úbytek lesů po celém světě. Ročně se potkáváme s průměrnou ztrátou deseti milionů hektarů.
Branding Nadační fond Lesy České republiky
Branding Nadační fond Lesy České republiky

Úkol

Zadáním bylo vytvořit vizuální identitu pro nově vznikající nadaci, která by efektivně reprezentovala její aktivity a současně přilákala pozornost svým moderním stylem. Cílem bylo vytvořit nejen vizuální styl, ale celkový význam, který by reflektoval moderní přístup a inovace v oblasti ochrany přírody.

Součástí úkolu bylo nejen vytvoření loga a barevného schématu, ale i výběr vhodné typografie a dalších grafických prvků, které by jednoznačně identifikovaly nadaci a podtrhly její poslání. Tento grafický design měl být použitelný na různých platformách a médiích, od webových stránek a sociálních sítí po tištěné materiály a reklamní předměty.

Další důležitou součástí úkolu bylo vytvoření různých reklamních předmětů a tiskovin. Tyto materiály měly nejen podporovat poslání a cíle nadace, ale také nesly společnou myšlenku a pomáhaly šířit povědomí o nadaci mezi veřejností.

Celkovým cílem tohoto úkolu bylo vytvořit komplexní a atraktivní obraz nadace, který by podpořil její úspěch a zapojení veřejnosti do jejích aktivit v době, kdy řešíme obtížné situace moderní doby.
Logo Ikona Nadační fond Lesy České republiky
Ikona Icon Nadační fond Lesy České republiky

Přístup

Zlatý řez je matematický a umělecký koncept pro grafický design. Jeho princip spočívá v esteticky příjemném poměru jednotlivých částí obrazu. Tento poměr se používá v mnoha oblastech umění a vědy již staletí a poskytuje harmonický a vyvážený pocit krásy a symetrie. V grafickém designu je toto pravidlo užitečné pro tvorbu vizuálně přitažlivých prvků.

Logo je symbolickým ztvárněním sazeničky, vsazené do zaobleného čtverce. Přírodu v logu také reprezentuje jeho základní barevnost, laděná do zelené. Struktura je ztvárněna použitím minimalistického stylu k dosažení „simple designu“.

Zásluhou použití základních barev je významně posílena jedinečnost loga a spojení s přírodním nádechem. Logo jsme vytvářeli s použitím zlatého řezu, aby byla dosažena maximální přesnost a dodržena pravidla, která by podle nás logo mělo splňovat.

Branding Nadační fond Lesy České republiky
Branding Nadační fond Lesy České republiky
Branding Nadační fond Lesy České republiky
Branding Nadační fond Lesy České republiky
Instagram Story Sociální Sítě Nadační fond Lesy České republiky
Instagram Post Příspěvek Nadační fond Lesy České republiky
favicon Nadační fond Lesy České republiky
Branding Nadační fond Lesy České republiky