Nadační fond Lesy České republiky: Spojení přírody a krásy zlatého řezu.
Klient
Úkol
Součástí úkolu bylo nejen vytvoření loga a barevného schématu, ale i výběr vhodné typografie a dalších grafických prvků, které by jednoznačně identifikovaly nadaci a podtrhly její poslání. Tento grafický design měl být použitelný na různých platformách a médiích, od webových stránek a sociálních sítí po tištěné materiály a reklamní předměty.
Další důležitou součástí úkolu bylo vytvoření různých reklamních předmětů a tiskovin. Tyto materiály měly nejen podporovat poslání a cíle nadace, ale také nesly společnou myšlenku a pomáhaly šířit povědomí o nadaci mezi veřejností.
Celkovým cílem tohoto úkolu bylo vytvořit komplexní a atraktivní obraz nadace, který by podpořil její úspěch a zapojení veřejnosti do jejích aktivit v době, kdy řešíme obtížné situace moderní doby.
Přístup
Zlatý řez je matematický a umělecký koncept pro grafický design. Jeho princip spočívá v esteticky příjemném poměru jednotlivých částí obrazu. Tento poměr se používá v mnoha oblastech umění a vědy již staletí a poskytuje harmonický a vyvážený pocit krásy a symetrie. V grafickém designu je toto pravidlo užitečné pro tvorbu vizuálně přitažlivých prvků.
Logo je symbolickým ztvárněním sazeničky, vsazené do zaobleného čtverce. Přírodu v logu také reprezentuje jeho základní barevnost, laděná do zelené. Struktura je ztvárněna použitím minimalistického stylu k dosažení „simple designu“.
Zásluhou použití základních barev je významně posílena jedinečnost loga a spojení s přírodním nádechem. Logo jsme vytvářeli s použitím zlatého řezu, aby byla dosažena maximální přesnost a dodržena pravidla, která by podle nás logo mělo splňovat.